Światowy Dzień Snu 2019


15.03.2019 r. obchodzimy Światowy Dzień Snu. Więcej informacji, hasło WSD 2019 jest tutaj.

SYMPOZJUM NA TEMAT ZALECEŃ ODNOŚNIE STOSOWANIA TECHNIK TERAPII POZNAWCZO-BEHAWIORALNEJ I INTERWENCJI CHRONOBIOLOGICZNYCH W LECZENIU BEZSENNOŚCI

Polskie Towarzystwo Badań nad Snem, Sekcja Psychiatrii Biologicznej Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, Ośrodek Medycyny Snu Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie oraz Narodowa Fundacja Snu serdecznie zapraszają na sympozjum organizowane w dniu 6 kwietnia 2019 r. z okazji kongresu European Psychiatric Association w Warszawie.

http://www.nfs.org.pl/index.php/kursy-szkolenia/

I KURS KLINICZNY MEDYCYNY SNU

W związku z bardzo dużą ilością zgłoszeń w chwili obecnej przyjmujemy jedynie zgłoszenia na listę rezerwową.

Wszystkie informacje o kursie dostępne są w menu Działalność -> Kursy/ Szkolenia.

I KURS KLINICZNY MEDYCYNY SNU

29-30.03.2019 r. organizujemy I Kliniczny Kurs Medycyny Snu – część I. Wszystkie informacje dostępne są w menu Działalność -> Kursy/ Szkolenia.

http://www.nfs.org.pl/index.php/kursy-szkolenia/

VII Kurs Polisomnografia – lista rezerowa


Bardzo nam przykro, ale w chwili obecnej dostępne są jedynie zapisy na listę rezerwową.

Wejście w życie RODO


Uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie RODO rezygnujemy z wykorzystywania do obsługi poczty ogólnej serwera gmail.com. Adres fundacja.snu (at) gmail.com przestaje być używany i odczytywany.

Nowy, ogólny adres do korespondencji email to nfs (at) nfs.org.pl

Jenocześnie informujemy, że Państwa dane osobowe nie są przez Fundację przetwarzane. Nie rozsyłamy newsleterów i tym podobnych informacji.

Podstawową formą komunikacji z Państwem są wpisy informacyjne na stronie www Fundacji nfs.org.pl oraz naszej stronie na facebooku.
Najprostszą metodą zapewnienia sobie aktualnego dopływu informacji jest polubienie nas na facebooku.

 

VII Kurs Polisomnografia


Rozpoczynamy organizację siódmego kursu Polisomnografia – serdecznie zapraszamy, to niepowtarzalna okazja do zdobycia nowej wiedzy. Kurs prowadzą wybitni specjaliści medycyny snu.

Informacje będziemy zamieszczać tutaj:

Kursy / Szkolenia

Światowy Dzień Snu 2018 – więcej informacji o śnie


W piątek, 16 marca 2018 r. jest obchodzony 11-ty coroczny World Sleep Day® – Światowy Dzień Snu. Stworzony i organizowany przez World Sleep Society Światowy Dzień Snu jest uznanym na całym świecie wydarzeniem medycznym, w którym naukowcy, pracownicy służby zdrowia i pacjenci wspólnie zwracają uwagę na sen i jego istotny wpływ na nasze zdrowie.

Światowy Dzień Snu 2018 promuje hasło „Dołącz do świata snu, Zachowaj rytmy, aby cieszyć się życiem”, mające na celu podkreślenie znaczenia rytmu okołodobowego w zdrowym śnie i zainspirowane niedawną Nagrodą Nobla z Fizjologii lub Medycyny, przeznaczoną dla trzech badaczy którzy poświęcili swoje badania rytmom dobowym. Rytmy okołodobowe odnoszą się do cyklicznych procesów wewnątrz ciała, takich jak rytmy hormonalne, zmienność temperatury ciała i poziom czujności. Wewnętrzne zegary biologiczne wytwarzają rytmy dobowe, jednakże wpływają na nie również czynniki środowiskowe, takie jak np. światło słoneczne. Stwierdzono, że zachowanie regularnych rytmów okołodobowych obniża ryzyko zaburzeń snu, zdrowia psychicznego i chronicznych problemów zdrowotnych, takich jak otyłość i cukrzyca.

Profesor Debra J. Skene z University of Surrey w Wielkiej Brytanii ma ponad 25 lat doświadczenia w badaniach nad rytmami okołodobowymi u ludzi w zakresie zdrowia i chorób. Wyjaśnia: „Jeśli występuje rozbieżność między dobowym, wewnętrznym systemem pomiaru czasu a zachowaniem, na przykład podczas nocnej pracy zmianowej lub po podróży w różnych strefach czasowych, wtedy osoba śpi i je o niewłaściwej porze dnia. Ma to konsekwencje ostre (senność w ciągu dnia, obniżona wydajność i zwiększone ryzyko wypadków), jak również długotrwałe (zwiększone ryzyko zaburzeń metabolicznych, raka). ”

WAŻNY WPŁYW SNU NA CZŁOWIEKA

Sen jest podstawową potrzebą człowieka – kluczowym elementem przeżycia, podobnie jak oddychanie, spożywanie zdrowych posiłków czy odpowiednia ilość ruchu. Światowy Dzień Snu ma na celu podniesienie świadomości snu jako przywileju człowieka, który często jest zagrożony przez nawyki współczesnego życia. Sen wpływa prawie na każdy aspekt zdrowia psychicznego i fizycznego.

Badania sugerują, że:

  • Dobry sen jest jednym z trzech filarów dobrego zdrowia, łącznie ze zrównoważoną diety i regularną aktywnością fizyczną.
  • Istnieje blisko 100 zaburzeń snu, ale większość z nich można leczyć i kontrolować przy pomocy specjalistów od snu.
  • Skutkiem niewystarczającej jakości i ilości snu są zwiększony apetyt i zwiększona wrażliwość na bodźce żywieniowe.
  • Efekty złej jakości snu występujące następnego dnia mają negatywny wpływ na naszą koncentrację, pamięć i uczenie się
  • Jakość snu, a nie ilość, ma większy wpływ na jakość życia i funkcjonowanie w ciągu dnia.
  • Krótki czas trwania snu wydaje się niezależnie związany z przyrostem masy ciała, szczególnie w młodszych grupach wiekowych.
  • Badane są długoterminowe efekty skróconego czasu snu, ale złej jakości snu lub deprywacji snu towarzyszy znaczące problemy zdrowotne, takie jak otyłość, cukrzyca, osłabiony układ odpornościowy, a nawet niektóre nowotwory.

#worldsleepday #ŚwiatowyDzieńSnu @_WorldSleep

Program Wykładów z okazji Światowego Dnia Snu 17.03.2018 r.


Jest już dostępny program wykładów, które odbęda się na terenie Instytutu Psychiatrii i Neurologii 17.03.2018 r.

Serdecznie zapraszamy, takie grono wyboitnych ekspertów bardzo rzadko jest dostępne w jednym miejscu.

Program Wykładów

Światowy Dzień Snu 2018 – wykłady


Z okazji 11-tego Światowego Dnia Snu (WSD) przypadającego 16.03.2018 r (hasło WSD 2018) w dniu 17.03.2018 r. o godzinie 11:00 w sali wykładowej   Instytutu Psychiatrii i Neurologii (Warszawa, Sobieskiego 9, I piętro) odbędą się wykłady edukacyjne na temat snu. Ramowy program jest podany na plakacie. Prosimy o rejestrację przez Facebook lub email.

Serdecznie zapraszamy – wielu wybitnych specjalistów będzie dostepnych dla Państwa w jednym miejscu.